Workshop social media en de VV

Workshop voor recreatie en toerisme start op 1 februari

Toerisme kan gepromoot worden via social media. Daarom zullen gemeenten en provincies steeds meer gaan onderzoeken welke kansen ze daarmee kunnen benutten en welk effect dit heeft op de relatie met de (regionale) VVV. Om de beleidsambtenaren recreatie en toerisme wegwijs te maken organiseert Margaret Ann McDonald van TNR Training uit Lochem samen met Fiona de Heus van Zutphens Persbureau de workshop Social media en de VVV: vriend of vijand?

De VVV’s zijn jarenlang het startpunt voor veel toeristen geweest bij het bezoek aan een plaats of een regio. Daar kregen zij tips en in folders vonden ze de achtergrondinformatie. Natuurlijk bestaat deze mogelijkheid nog steeds, maar dankzij internet en met name social media, zoeken mensen thuis al informatie op. Daarbij laten zij zich steeds meer leiden door tips van anderen, dan door reclamecampagnes.

Deze ontwikkelingen betekenen een verandering in de promotie. Welk effect hebben social media op de rol van de VVV? Hoe kunnen gemeenten deze media zelf inzetten? Is dat wenselijk? Wat vinden mensen als ze op een bepaalde gemeente of evenement gaan zoeken? Sluit dat aan bij het beeld dat de gemeente wil uitstralen? Hoe kan dat beeld bijgestuurd worden?

In een praktische workshop van twee dagdelen krijgen de deelnemers antwoord op deze vragen. Tevens vertelt een ondernemer over hoe hij de rol van de VVV op dit moment ziet.

De eerste serie workshops begint op 1 februari. De kosten bedragen € 375 exclusief btw. De workshops worden gegeven bij Fort Bronsbergen in Zutphen. Kijk hier voor meer informatie over de workshop.

Over de auteur

Journalist en tekstschrijver

Gerelateerde berichten

Call Now Button