Online succes

Eerst was er Twitter. Ik interviewde begin 2009 een trendwatcher over een trendtour door Europa en hij adviseerde me om op Twitter te gaan. „Ik ken toch helemaal niemand op Twitter”, sputterde ik tegen. Dat hoefde ook niet. Ik kon beginnen met hem volgen en daarmee de trendtour. Vervolgens volgde ik ook zijn vrouw en al snel kwam ik in contact met veel interessante mensen.

In april van datzelfde jaar startte ik met een vriendin aan een nieuw project: een auto bouwen. We bleken de eerste vrouwen ooit te zijn die een eend omtoverden tot Burton en haalden daarmee de kranten, lokaal, regionaal, zelfs landelijk. We besloten al die aandacht aan te wenden voor een goed doel en richtten ons met het project op onder meer de werving van vrouwen voor de techniek. Twitter kwam ons daarbij heel goed van pas. Het inmiddels ter ziele gegane Hyves overigens ook.

De AutoRAI nodigden ons uit om de auto te presenteren op de editie van 2011. Mede dankzij alle aandacht in de media, vooral ook op social media, stond het project twee jaar lang in de landelijke belangstelling. We kwamen op televisie, de Telegraaf schreef een aantal keren over het project, we schreven een serie in een autoblad Klassiek & Techniek, we hielden op onze uitgebreide website een minutieus bouwverslag bij en we postten regelmatig op Twitter en Hyves.

Dit leidde er niet alleen toe dat we op de AutoRAI mochten staan, we werden ook uitgenodigd om presentaties te geven. Over de auto, over vrouwen in techniek en ook steeds meer over hoe we dat nou toch voor elkaar hadden gekregen: zoveel belangstelling…

Zelf hadden we ook ontdekt dat we veel mensen konden bereiken met social media. Reden genoeg om ons er verder in te verdiepen en de technieken en strategieën eigen te maken. In praktische workshops, individueel en in kleine groepen, helpen we ondernemers nu geregeld op weg met de sociale media Facebook en LinkedIn. Met bijna tien miljoen Nederlandse gebruikers op Facebook en meer dan vier miljoen gebruikers op LinkedIn doe je jezelf en je business tekort om er géén gebruik van te maken.

Omdat we merken dat niet elke ondernemer het gemakkelijk vindt om een goed plan op te stellen voor social media en consequent relevante berichten te plaatsen, hebben wij ook daar een oplossing voor: sluit een “postpakket” bij ons af. Klik hier voor meer informatie over deze socialmediapakketten.

 

 

Call Now Button