Zo krijg je free publicity

Om als vereniging of organisatie je nieuws of activiteiten in de media te krijgen, kun je een persbericht naar de redactie te sturen. Een redactie kan niet elk persbericht oppakken, maar je kunt als maker van het persbericht je slagingskansen op deze vorm van free publicity wel verbeteren. Journalist Fiona de Heus legt tijdens de workshop persberichten schrijven op vrijdagmiddag 10 februari bij Zutphens Persbureau uit hoe.

Elke stap komt aan bod

De workshop is geschikt voor iedereen die wel eens een persbericht verstuurt of wil gaan versturen, zoals verenigingen, bedrijven en organisaties. Tijdens deze middag ontdek je hoe redacties nieuws selecteren en hoe persberichten kunnen helpen om de redactiekolommen te belanden. Aan de hand van actuele voorbeelden en korte opdrachten leer je professionele persberichten opstellen die voldoen aan de journalistieke eisen. Alle stappen in het proces komen aan bod, waaronder timing, schrijven, beeldmateriaal, verzending en contact met media.

De Heus is mede-eigenaar van Zutphens Persbureau en heeft jarenlange ervaring als journalist voor diverse media en tekstschrijver voor bedrijven en organisaties.

De workshop persberichten schrijven is vrijdagmiddag 10 februari van 14.00 uur tot circa 16.30 uur bij Zutphens Persbureau aan de Bettinkhorst 9 in Zutphen. De kosten hiervoor zijn 75 euro (excl. btw) per persoon.

Meteen reserveren

 

Call Now Button